「 組織 – ⾳ – 共鳴」 サウンドワークショップ






音のレコード”は空間との戯れ、空間における戯れを収録したものです。参加者は日本の風景の音や自身の身体の可能性に没頭しながら、環境を満たすエネルギーを生成し、独特な音空間を創り出しました。また指示/楽譜に従って、短い即興作品を作り上げました。その録音は、音の内部に強烈に存在し、ニュアンスを聴き取った結果であるだけでなく、ノイズに入り込み、楽曲の概念を階層化した結果でもあるのです。参加者の皆様、この創造的な時間をどうもありがとうございました。私はポーランドにたくさんのインスピレーション、感情、楽しむということへの可能性を持ち帰りました。そして日本の音空間と、出会った全ての人たちの感受性を聴くことができました。これらの“音のレコード”を興味深く聴いています。[ナタリア・ヒリンスカ(Natalia Chylińska)記]

Sound postcards are the documentation of the play with space and in space. The participants, immersing themselves in the sounds of Japanese landscape and the potential of their own bodies, generated energy that filled the environment and created a unique sound space. By working with instructions/scores they created short improvised pieces. The recordings are the result of intense being-in-sound, listening to nuances, but also entering into noise, stratification of the concept of a music piece. Many thanks for this creative time to each of the participants. I took to Poland a lot of inspiration, emotions, and potential to have fun. I could listen to the Japanese sound space and the sensitivity of every person I met. I listen to these postcards with curiosity.

Comments