20.09.2019










素晴らしいこの二日間は、私たちの人生の循環が、新たな予期せぬ方法で継続的に閉じたり開いたりしていることを私たちに気づかせてくれました。昨日(9月19日)私たちは私たちのホストである高橋正和さんの心地よい家でモリタ イットさん(カサイ トシハル教授)とタケウチ ミカさんと松平亜美さんとともに素晴らしいミーティングをもちました。ミーティングでは、私たちは2003年にポーランドのグダンスク市のクラブ・ザックで最初の舞踏公演がイットさんとミカさん率いる日本のカンパニー、ゴーセイテンによって行われたことを祝いました。そのときゴーセイテンの皆さんが、後に私と私の劇団仲間がアマレヤ劇団(後のアマレヤ劇団&ゲスツ)を立ち上げる「アマレヤ」と題したダンス作品を公演されました。16年経過したところで私たちは今回は札幌で再び出会いました。今日、私たちは秋田へ飛行機で向い、車で田代へ向かい、初日公演前の公演である松平亜美、アレクサンドラ・スリウィンスカ、ナタリア・チリンスカ、カタジナ・パスツゥザックによる「()響  ポーランドと日本の架け橋」のリハーサルをおこないました。皆さんには明日午後2時に鎌鼬美術館でおこなわれる秋田ヴィレッジアートフェスティバルでお目にかかることができます。土方巽を育てた揺りかごである東北に再訪できることは素晴らしいことです。私たちがここに来ることを助けてくださった全ての方々に感謝いたします


Amazing two days make us feel like the circles of our lives are continuously closing and opening in new unexpected ways. Yesterday (19.09) we had a wonderful meeting with Itto Morita (prof. Toshiharu Kasai) and Mika Takeuchi and Tsugumi Matsudaira at the cosy house of our host Masakazu Takahashi. A meeting during which we were commemorating the first butoh performance presented in Gdańsk by the Japanese company GooSayTen led by Itto and Mika in 2003 in Club Żak. They danced a piece called "Amaereya" that a later inspired me and my theatre friends to create a company named Amareya Theatre, now functioning as Amareya Theatre & Guests. 16 years have passed, and we meet again, this time in Sapporo. Since 2003, together with our Japanese partners, we continue to build the bridges between Poland and Japan, bridges between people.
Today, we flew over to Akita and went by car to Tashiro to rehearse the pre-premiere of "(Re)verberations: Bridges Between Poland and Japan" feat. Tsugumi Matsudaira, Aleksandra Śliwińska, Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak. Tomorrow at 2pm you can see us at Akita Village Art Festival in the 鎌鼬美術館 (The Kamaitachi Museum of Art). It is great to be back in Tohoku, the cradle of Hijikata Tatsumi! Grateful to all that helped us to come here.






Comments